Έλεγχος Βάρους Μικρού Παιδιού

Η καθημερινή ρουτίνα των γευμάτων.

•Η καθημερινή ρουτίνα περιλαμβάνει 3 κυρίως γεύματα και 2-3 κολατσιά.

•Αποφύγετε τα «τσιμπολογήματα» ανάμεσα στα προκαθορισμένα γεύματα.

•Τα γεύματα πρέπει να γίνονται στο τραπέζι. Αποφύγετε να τρώει το παιδί μπροστά στην τηλεόραση, μέσα στο αυτοκίνητο ή στην αυλή του σπιτιού.

•Όσο είναι εφικτό, οι γονείς θα πρέπει να τρώνε μαζί με τα παιδιά στο τραπέζι.

•Αποφύγετε την τηλεόραση κατά τη διάρκεια του γεύματος.

•Αποφύγετε τα γεύματα εκτός του σπιτιού και κυρίως σε φαστ-φουντ.
Γάλα, χυμοί, αναψυκτικά.

•Δώστε το γάλα ή το χυμό μαζί με το κυρίως γεύμα ή το κολατσιό και όχι ενδιάμεσα.

•Χρησιμοποιήστε ποτήρι και όχι μπιμπερό.

•Μετά την ηλικία των 2, το παιδί δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 750 cc γάλατος ή 180 cc χυμού την ημέρα.

•Αποφύγετε τα αναψυκτικά τύπου κοκα-κόλα.

•Μετά την ηλικία των 2 ετών, μπορείτε να δώσετε γάλα με χαμηλά λιπαρά (πχ 1-2%)
Επιλογή των τροφών.

•Προτείνετε ποικιλία φρούτων, λαχανικών, κρέατος και ψαριού στο παιδί.

•Αν κάποιο φαγητό δεν του αρέσει, ξαναπροσπαθήστε μετά από λίγο καιρό. Με τον καιρό τα «γούστα αλλάζουν» και οι γεύσεις συνηθίζονται.

•Προτιμήστε διαιτιτικά γιαούρτια και άλλα γαλακτοκομικά μετά την ηλικία των 2 ετών.

•Αποφύγετε τα τσιπς, πατατάκια, τις τηγανητές πατάτες, τα γλυκά, τις σοκολάτες, την πίτσα.
Ποσότητα του φαγητού.

•Μην πιέζετε ποτέ το παιδί να φάει.

•Βάλτε αρχικά στο πιάτο του παιδιού 1 κουταλιά της σούπας ανά έτος ηλικίας από κάθε διαφορετική τροφή. Για παράδειγμα αν το παιδί είναι 2 ετών και έχετε ετοιμάσει κρέας με πουρέ, βάλτε στο πιάτο του 2 κουταλιές της σούπας κρέας + 2 κουταλιές της σούπας πουρέ. Μην προτείνετε έξτρα μερίδα όταν το παιδί τελειώσει το γεύμα του εκτός αν το ίδιο σας το ζητήσει.

•Για τα μεγαλύτερα παιδιά (3-5 ετών) σκεφθείτε ότι το μέγεθος του στομαχιού του παιδιού είναι όσο περίπου η γροθιά του.

•Αφήστε τα μεγαλύτερα παιδιά να σερβιριστούν μόνα τους.
Σωματική άσκηση.

•Όχι παραπάνω από συνολικά 1 ώρα τηλεόρασης και παιχνιδιών βίντεο τις καθημερινές και 2 ώρες το Σαββατοκύριακο.

•Το δωμάτιο του παιδιού δεν πρέπει ποτέ να έχει τηλεόραση.

•Αποκτήστε υγιείς ρουτίνες. Προτιμήστε το περπάτημα αντί για το αυτοκίνητο. Βάλτε το παιδί να περπατήσει αντί να κυκλοφορεί συνέχεια μέσα στο καρότσι.

•Δώστε τη ευκαιρία στο παιδί να έλθει σε επαφή με άλλα παιδιά. Το κοινό παιγνίδι και οι αλληλεπιδράσεις θα το κάνουν περισσότερο δραστήριο και κινητικό.

•Για κάθε 1 ώρα ήσυχης δραστηριότητας, χρειάζεται ένα δεκάλεπτο σωματικής δραστηριότητας.

Advertisements