Ο Ύπνος του Βρέφους

  1. Το μωρό θα πρέπει να μάθει να αποκοιμιέται μόνο του. Γι’αυτό το λόγο βάλτε το στο κρεβάτι μισοκοιμησμένο και όχι τελείως κοιμησμένο.
  2. Μην ταίζετε το μωρό με σκοπό να αποκοιμηθεί. Διαφορετικά θα περιμένει να το ταίζεται όποτε ξυπνήσει ακόμα και στη μέση της νύχτας.
  3. Βάλτε το να κοιμηθεί στο μέρος που θέλετε να κοιμάται όλη τη νύχτα. Είναι π.χ. λάθος να κοιμήζουμε το μωρό στο καρότσι και να το μεταφέρουμε μετά κοιμισμένο στην κούνια του.
  4. Μην παίρνετε το μωρό αγκαλιά με το παραμικρό όταν είναι στην κούνια του. Δώστε του λίγο χρόνο να προσπαθήσει να ηρεμήσει μόνο του.
  5. Εφαρμόστε μία συγκεκριμένη ρουτίνα όσον αφορά το ωράριο και το μέρος όπου το μωρό θα κοιμάται.
  6. Η ώρα του ύπνου είναι ώρα ηρεμίας και όχι παιγνιδιού. Οι κινήσεις μας είναι ήρεμες, ο τόνος της φωνής χαμηλός το ίδιο και ο φωτισμός. Γενικά απογεύγουμε τα ερεθίσματα που αυξάνουν τη δραστηριότητα και τον εκνευρισμό του παιδιού.
  7. Ο μεσημεριανός ύπνος δε θα πρέπει να ξεπερνά τις 2 συνεχόμενες ώρες. Επίσης καλό είναι το παιδί να έχει ξυπνήσει μέχρι τις 5 το απόγευμα.
  8. Αποφεύγουμε να ταίζουμε το παιδί μέσα στη νύχτα (εκτός φυσικά αν θηλάζετε). Το νυχτερινό τάισμα είναι προπόνηση: το παιδί συνηθίζει και το περιμένει κάθε νύχτα.
  9. Αν ξυπνά πολύ νωρίς το πρωί αλλά κοιμάται τουλάχιστον 6 συνεχόμενες ώρες, μπορείτε να προσπαθήσετε να το βάλετε πιο αργά για ύπνο. Κάντε το προοδευτικά καθυστερώντας την ώρα του ύπνου κατά 30 λεπτά κάθε περίπου 5 ημέρες.
Advertisements