3 ετών

Κίνηση

•Σκαρφαλώνει εύκολα

•Ανεβοκατεβαίνει τις σκάλες ένα σκαλοπάτι τη φορά εναλλάσοντας τα πόδια

•Κλωτσά την μπάλα

•Τρέχει με ευκολία

•Οδηγεί τρίκυκλο

•Σκύβει μπροστά του με ευκολία χωρίς να πέφτει

•Με το μολύβι κάνει οριζόντιες, κάθετες γραμμές και κύκλους

•Γυρνά μία σελίδα του βιβλίου τη φορά

•Φτιάχνει πύργο 6 ή περισσοτέρων κύβων

•Κρατά το μολύβι σε θέση “έτοιμος να γράψει”

•Βιδώνει και ξεβιδώνει (πχ καπάκια από μπουκάλια)

•Γυρνάει το χερούλι

Κοινωνική ανάπτυξη – Συμπεριφορά

•Μιμείται τους ενήλικες και τα άλλα παιδιά

•Δείχνει την προτίμηση του σε άλλα γνωστά παιδιά

•Περιμένει τη σείρα του κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού

•Καταλαβαίνει την έννοια του “δικό μου”, “δικό του”

•Εκφράζει ανοικτά τα συναισθήματά του

•Εκφράζει μεγάλη γκάμα συναισθημάτων

•Αποχωρίζεται εύκολα τους γονείς του

•Αντιδρά σε μεγάλες αλλάγες της καθημερινής του ρουτίνας

Λύση Προβλημάτων

•Μπορεί να παίξει με μηχανικά παιχνίδια

•Ταιράζει αντικείμενα που έχει στα χέρια ή που υπάρχουν στο δωμάτιο με εικόνες βιβλίου

•Προσποιητό παιχνίδι με κούκλες, ζώα, ανθρώπους

•Ταιριάζει αντικείμενα σύμφωνα με το χρώμα ή το σχήμα τους

•Φτιάχνει παζλ με 3 ή 4 κομμάτια

•Καταλαβαίνει την έννοια του “δύο”

Ομιλία

•Ακολουθεί οδηγίες που περιλαμβάνουν 2 ή 3 βήματα

•Αναγνωρίζει και ταυτοποιεί σχεδόν όλα τα κοινά αντικείμεα / εικόνες

•Καταλαβαίνει τις περισσότερες προτάσεις που ακούει

•Καταλαβαίνει έννοιες που αφορούν τη θέση αντικειμένων όπως “πάνω στο”, “κάτω από”, “μέσα”

•Κάνει προτάσεις 4-5 λέξεων

•Λέει το όνομα του, την ηλικία του, το φύλλο του

•Χρησιμοποιεί προθέσεις (”εγώ”,”εσύ”, “εμείς”, “αυτοί”) και μερικές φορές και πληθυντικό (”γάτες”, “σκυλιά”)

•Τρίτα πρόσωπα εκτός οικογενείας καταλαβαίνουν τα περισσότερα από αυτά που λέει

Advertisements