2 ετών

Κίνηση

•Περπατά μόνο του

•Τραβάει παιχνίδι (από πίσω του) περπατώντας

•Κρατάει ένα μεγάλο ή περισσότερα μικρά παιχνίδια στα χέρια όταν περπατά

•Αρχίζει να τρέχει

•Στέκεται στις μύτες των ποδιών

•Κλωτσά τη μπάλα

•Σκαρφαλώνει και κατεβαίνει από τον καναπέ (ή άλλα έπιπλα) χωρίς βοήθεια

•Ανεβοκατεβαίνει τις σκάλες με βοήθεια

•Μουντζουρώνει σε χαρτί μόνο του, προσπαθεί να μιμηθεί μία κάθετη γραμμή

•Αναποδογυρίζει το κουτί για να αδειάσει το περιεχόμενο του

•Φτιάχνει πύργους με τέσσερις ή περισσότερους κύβους

•Μπορεί να χρησιμοποιεί το ένα χέρι περισσότερο από το άλλο

Κοινωνική ανάπτυξη – Συμπεριφορά

•Μιμείται τη συμπεριφορά άλλων, κυρίως ενηλίκων ή μεγαλύτερων παιδιών

•Αρχίζει να καταλαβαίνει τον εαυτό του σα διαφορετικό από τα άλλα πρόσωπα

•Του αρέσει όλο και περισσότερο η συντροφιά άλλων παιδιών

•Δείχνει περισσότερο ανεξάρτητο

•Αρχίζει να δείχνει αντιδραστική συμπεριφορά

•Ο φόβος του αποχωρισμού μειώνεται προοδευτικά

Λύση Προβλημάτων

•Βρίσκει αντικείμενα ακόμα και αν είναι κρυμμένα κάτω από 2 ή 3 στρώματα

•Αρχίζει να ταξινομεί αντικείμενα σύμφωνα με το χρώμα ή το σχήμα

•Ξεκινά το προσποιητό παιχνίδι

Ομιλία

•Δείχνει με το δάκτυλο το αντικείμενο ή την εικόνα όταν του ζητηθεί

•Αναγνωρίζει τα ονόματα οικείων προσώπων, αντικειμένων ή μερών του σώματος

•Λέει πολλές λέξεις (ήδη από 15-18 μηνών)

•Κάνει προτάσεις 2-4 λέξεων

Advertisements